Według Google Trends „influencer marketing” jest jedną z najpopularniejszych fraz w obszarze promocji online. Wirtualni liderzy opinii często wykorzystywani są w kampaniach sprzedażowych przez wielkie brandy, jak i lokalne marki.

Duży wpływ na rozwój strategii marketingowych z udziałem influencerów ma ekspansja internetu i platform społecznościowych. Trzeba jednak zaznaczyć, iż kampanie z udziałem blogerów powinny być dobrze zaplanowane.

 

Influencer

Osoby promujące daną markę stanowią formę żywych komunikatów w określonej przestrzeni, jaką są media społecznościowe. Przy wyborze influencera warto zatem wziąć pod uwagę różnorodne czynniki. Popularność blogera może być jego zaletą w przypadku, gdy grupę docelową naszej kampanii stanowią typowi przedstawiciele społeczeństwa. Jeśli jednak chcemy pozyskać lojalnych klientów, wówczas warto zwrócić uwagę, jakie reakcje wykazują odbiorcy kanału, tworzonego przez lidera opinii. Współpraca z blogerami może być przyjemna dla obu stron, jeśli promowany produkt będzie nawiązywał do zainteresowań influencera oraz jego fanów.

Efektywna forma promocji

Liderzy opinii należą do osobliwej sfery kultury, z którą utożsamia się większość młodych osób. Język ich przekazu jest prosty i niejednokrotnie przesiąknięty zwrotami charakterystycznymi dla internetutów, aktywnie poruszających się w mediach społecznościowych. Influencer marketing stał się zatem alternatywną formą promocji dla komunikatów prasowych. Konsumenci coraz częściej ignorują sztampowe slogany reklamowe. Dużym zainteresowaniem cieszą się natomiast rzetelne recenzje blogerów na temat danego produktu – dlatego właśnie współpraca z blogerami jest formą marketingu, którą warto rozważyć.

Agencje reklamowe

Liderzy opinii aktywnie działają w mediach społecznościowych, przez co osoby, które chcą nawiązać z nimi współpracę, wykorzystują internetowe platformy do wyszukiwania idealnego promotora ich produktu lub usługi. Istnieją również profesjonalne domy mediowe, zrzeszające influencerów. Specjaliści zatrudnieni w agencjach reklamowych ustalają na zlecenie firm strategie marketingowe z udziałem blogerów.

Influencer marketing jest jednym z obszarów promocji, który nieustannie się rozwija, poszerzając spektrum dostępnych narzędzi. Współpraca z liderami opinii to efektywny sposób pozyskania lojalnych klientów i dużego grona odbiorców. Influencer marketing w szczególności dedykowany jest wytwórcom produktów skierowanych do młodych konsumentów.