Zastanawiasz się, dlaczego najwięksi konkurenci z Twojej branży wyświetlają się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania? Wbrew pozorom nie chodzi o sławę czy renomę, a o odpowiedni sposób pozycjonowania – proces, który możesz wykorzystać także do promocji Twojej firmy!

SEO – czyli co lubią wyszukiwarki

SEO to nic innego, jak proces optymalizacji strony, który ma na celu zapewnić wysoką pozycję w Google. Aby wypozycjonować stronę, należy najpierw przyjrzeć się temu, z użyciem jakich słów konstruują zapytania osoby zainteresowane Twoją branżą. Takie słowa to nic innego, jak słowa kluczowe, na które pozycjonują się konkurencyjne firmy. Proces optymalizacji polega więc przede wszystkim na nasyceniu strony treścią zawierającą często wyszukiwane frazy. Kluczem do sukcesu jest tu dobranie odpowiednich słów na podstawie szczegółowych analiz – kliknij i dowiedz się więcej, jak działa pozycjonowanie SEO.

Wdrożyć, ale nie przesadzić

Wiesz już, że musisz „przypodobać się” wyszukiwarce i jej algorytmom. Nie zapominaj jednak o użytkownikach, którzy przeglądają Twoją stronę – jeśli będziesz umieszczał słowa kluczowe dosłownie wszędzie, Twoja treść stanie się nieczytelna i rażąca. Ważne jest tutaj umiejętne umieszczanie fraz w treści w naturalny sposób, dzięki czemu strona będzie czytelna zarówno dla robotów Google’a, jak i dla Twoich odbiorców. Najlepiej powierzyć pozycjonowanie w ręce specjalistów od pozycjonowania i treści – np. z domu mediowego w Warszawie.

Linkowanie wewnętrzne

Oprócz nasycenia strony odpowiednią treścią, duże znaczenie ma również proces linkowania wewnętrznego. Polega na dodawaniu w obrębie strony bezpośrednich odnośników do innych jej podstron, dzięki czemu całość jest lepiej uporządkowana, a roboty Google’a indeksują stronę z łatwością. Dobrze podlinkowane podstrony zwiększają swoją pozycję w wyszukiwarce, co przekłada się oczywiście na wzrost ogólnej aktywności na stronie.

Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie potrafi odmienić los strony internetowej. To podstawa do osiągania dobrych wyników w wyszukiwarkach i do przeprowadzania dalszych działań marketingowych!