Gdzie sprawdzą się pomieszczenia dźwiękoszczelne do biur?

Od wielu lat modny jest trend, by w pomieszczeniach biurowych stawiać na otwartą przestrzeń. To swoista zachęta do tego, by pracownicy ze sobą współpracowali, rozmawiali, poszukiwali nowych, kreatywnych rozwiązań. Oczywiście taka aranżacja ma wiele zalet, ale wymaga bardzo dobrego przygotowania. Przede wszystkim trzeba zadbać o akustykę pomieszczenia na najwyższym poziomie. Zbyt duży hałas może utrudniać niektórym osobom pracę, dekoncentrować, a także wzmagać stres. I choć open space jest rewelacyjną opcją docenianą przez specjalistów, to sprawdza się przede wszystkim w realizowaniu zadań w kooperacji, a nie w samotności. Komfort w miejscu pracy powinien jednak uwzględniać bardzo różnorodne predyspozycje oraz projekty, by w przestrzeni biurowej znalazła się także przestrzeń na koncentrację i skupienie nad zadaniem. I dlatego właśnie coraz częściej w open space pojawiają się panele dźwiękochłonne.

Komfort pracy pomieszczeniach biurowych

W pomieszczeniach biurowych stosuje się różnorodne nowoczesne rozwiązania, które wpływają na akustykę wnętrza, co jest szczególnie istotne przy open space. Przede wszystkim podłogi, panele, sufity i szereg różnych materiałów oraz dodatków mają zrównoważyć poziom dźwięków. Tym samym pozwalają znaleźć przestrzeń, w której można się skupić, wpływają na zrozumiałość mowy, minimalizują duży pogłos. Rewelacyjnym dodatkiem są pomieszczenia dźwiękoszczelne do biur. Dzięki nim można w otwartej przestrzeni wygospodarować miejsca, w których można się po prostu skupić. Popularne budki akustyczne także rewelacyjnie wyglądają i podkreślają nowoczesny charakter biur. Nie chodzi wszak o to, by wygłuszanie pomieszczeń biurowych generowało ciszę absolutną, ale by znaleźć złoty środek, móc w spokoju pracować w odseparowaniu od rozmów kolegów i koleżanek. W przestrzeniach publicznych coraz częściej spotyka się takie rozwiązania, które pozwalają zadbać o komfort wszystkich użytkowników.

Jak zadbać o akustykę pomieszczenia?

Akustyka w pomieszczeniu biurowym musi być bardzo dobra. Wszak poza rozmowami będą otaczać nas dźwięki otaczających urządzeń – fotokopiarek, drukarek, klimatyzatorów, telefonów. Przeszkadzają stukające obcasy, a hałas – także z zewnątrz biura, może mocno utrudniać skupienie się. Obniża się wówczas zdolność pracowników do koncentracji i wydajność. Wygłuszenie dźwięku w pomieszczeniach biurowych ma bardzo różnorodne zastosowanie. Pojawiają się panele dźwiękochłonne, akustyczne ścianki działowe i mobilne przepierzenia o wysokich parametrach tłumienia, solidne tłumiące dźwięki wykładziny dywanowe dostępne są w wielu wariantach. Rewelacyjnie sprawdzają się także sufity akustyczne.