Jak sprawdzić na jakiej pozycji jest strona w Google

Jak sprawdzić na jakiej pozycji jest strona w GoogleJest kilka sposób, aby sprawdzić na jakiej pozycji znajduję się konkretne strona internetowa w wyszukiwarce Google na konkretne zapytane.
Możemy zrobić to „ręcznie”. Jest to najbardziej pewny i dokładny sposób określenia na której pozycji jest strona. Niestety sposób ten jest żmudny i czasochłonny, kompletnie nie nadaje się jeśli chcemy sprawdzać wiele fraz, lub wiele adresów.

1. Ręczne sprawdzanie pozycji w Google

Aby ręcznie sprawdzić pozycje wchodzimy na wyszukiwarkę Google.pl, następnie wpisujemy interesującą nas frazę. Chcąc przyspieszyć cały proces warto użyć opcji szukania danej treści w przeglądarce. W większości przeglądarek jest to kombinacja klawiszy CTRL+F. Po wciśnięciu pojawi nam się dodatkowe okienko przeglądarki, w które wpisujemy adres strony, którego szukamy w wyszukiwarce.
Domyślne ustawienia Google prezentują nam jedynie 10 wyników, aby zobaczyć kolejne 10 musimy używać stronicowania, co może okazać się kłopotliwe jeśli chcemy sprawdzić pozycję strony, która na dane zapytanie jest poza pierwszymi wynikami.

Możemy sobie znacznie ułatwić przeszukiwanie wyników ustawiając stronicowanie co 100 wyników, a nie 10 jak jest to domyślnie. W tym celu po wpisaniu fraz, zaraz pod oknem wyszukiwarki pojawią się nam takie opcje jak: Wszystko Grafika Wiadomości […] Ustawienia…
Wybierzmy pozycje „Ustawienia”. Alternatywnie można po prostu wejść w ustawienia bezpośrednio pod adresem https://www.google.pl/preferences

Sprawdzanie pozycji w Google

W ustawieniach zmieniamy suwakiem ilość z 10 na 100, nie zapominając, aby na dole kliknąć w przycisk „Zapisz”.

Od tej chwili po wpisaniu zapytania w Google, wyszukiwarka będzie nam przedstawiać już nie 10 lecz 100 wyników. Oczywiście tutaj wykorzystujemy kombinację opisaną powyżej czyli CTRL+F.

Pamiętajmy, że najbardziej obiektywne wyniki wyszukiwarka przedstawi nam gdy dokonamy odpytania w trybie prywatnym przeglądarki(w Google Chrome –  tryb incognito) oraz powinniśmy być wylogowani z konta Gmail. Należy tak zrobić ponieważ Google zapamiętuje na różny sposób naszą aktywność w Sieci i często dopasowuje wyniki konkretnie pod nas.

2. Półautomatyczne sprawdzanie pozycji w Google

W Sieci istnieją serwisy, które umożliwiają dużo szybsze sprawdzenie pozycji w Google niż ręczne odpytywanie. Minusem jest to, że serwisy te ograniczają się do przeszukania jedynie pierwszej setki wyników w sprawdzeniu na której pozycji jest nasza strona. Przykładowe serwisy dzięki, którym szybko sprawdzimy czy dana strona jest w pierwszej setce wyników i na której pozycji:
– https://cmonitor.pl
– https://webpozycja.pl
– http://serpmonster.pl/

3. Wtyczki/dodatki do przeglądarek sprawdzające pozycje w Google

Bardziej zautomatyzowanym rozwiązaniem są darmowe dodatki czy wtyczki do przeglądarek. Jedną z nich jest Free Rank Checker – http://tools.seobook.com/firefox/rank-checker/

Wtyczka jest w pełni darmowa, pozwala na dodanie wielu adresów WWW oraz wielu słów i fraz kluczowych. Plusem jest, że wtyczka monitoruje dla danego zapytania do 200 wyników. Powyższy dodatek jest dla przeglądarki  Mozilla Firefox. Wszystko tu dzieje się automatycznie. Po uruchomieniu wtyczki mamy względnie sporo opcji i ustawień, między innymi którą wersję językową wyszukiwarki Google chcemy odpytywać. Minusem tego rozwiązania jest fakt  to, że Google broni się przed masowym odpytaniem  z jednego adresu IP i względnie szybko bo po od kilku-kilkunastu odpytaniach blokuje kolejne. Wtyczka była rozwijana, możliwe więc, że są odpowiednie obejścia. Warto zainteresować się też innymi tego typu rozwiązaniami.

4. Płatne monitory pozycji

Rozwiązanie zdecydowanie dedykowane dla tych, którzy zajmują się pozycjonowaniem stron. Monitory pozycji oferują specjalny panel gdzie dodajemy domenę oraz frazy kluczowe. Monitor codziennie sprawdza na jakiej pozycji jest dana domena na wprowadzone frazy. Rozwiązanie te jest najbardziej komfortowe. Właściciele tych systemów dbają o to by były niezawodne, na bieżąco wprowadzają zmiany, które dyktuje im wyszukiwarka Google. Minus jest jeden – narzędzia tego typu są płatne w stałym abonamencie. Ich cena zależy od tego ile chcemy monitorować domen i na ile fraz. Wiele systemów tego typu ewoluowało w czasie i są to całkiem duże kombajny, które poza pozycjami prezentują wiele parametrów ważnych w kontekście procesu pozycjonowania, można symulować różne kalkulacje. Ceny nie są wbrew pozorom wysokie. Nawet jeśli mamy jedną stronę i chcemy śledzić jej pozycję na kilka fraz warto zainteresować się monitorami pozycji. Tym bardziej, że niektóre oferują darmowe konta i sprawdzanie pozycji jeśli jest to jedna domena i niewielka ilość fraz.