Nasz pierwszy samochód to ten, którym uczymy się jeździć. Potem siadamy za kierownicą auta z rozsądku – taniego w eksploatacji i dopasowanego do potrzeb rodziny. W końcu w życiu każdego fana motoryzacji nadchodzi moment na auto, które może nie jest ani najtańsze, ani najbardziej ekonomiczne, ale ma to „coś”. W tym momencie wielu kierowców w Polsce decyduje się na import samochodów z USA. Jaki jest jednak koszt sprowadzenia auta z USA?

 

Import samochodów z USA to coraz częściej wykorzystywany sposób na to, by stać się właścicielem naprawdę komfortowego samochodu. Powszechnie wiadomo, że samochodu na rynku wtórym w Stanach Zjednoczonych sprzedawane są często w naprawdę bardzo atrakcyjnych cenach.


– Ale co z tego? Transport z pewnością będzie bardzo drogi – zastanawia się wielu z kierowców i z góry zakłada, że zakup auta ze Stanów jest poza ich zasięgiem finansowym. A jak jest naprawdę?

Koszt sprowadzenie auta z USA nie jest wcale taki duży

Dla jednych dużo to mało i na odwrót. By skalkulować koszt importu auta z USA, najlepiej usiąść z kartką i ołówkiem w ręku. Zaraz, zaraz… Te nie są jednak niezbędne. Wystarczy znaleźć w internecie stronę dobrego importera aut ze Stanów Zjednoczonych, by oszacować koszty związane ze sprowadzeniem auta z USA. Strony internetowe renomowanych importerów samochodów z USA są najczęściej wyposażone specjalny kalkulator pozwalający na dokonanie odpowiednich rachunków. Wystarczy tylko wprowadzić kilka podstawowych danych, by kalkulator wystawił rachunek za transport auta z Ameryki do Polski.

Transport auta z USA

Absolutnie kluczową pozycją jest w kalkulatorze kosztów importu auta z USA cena, za jaką kupujemy samochód na aukcji. Po jej wpisaniu komputer samodzielnie doliczy spodziewane tak zwane koszty aukcyjne. Te na ogół nie są wyższe niż 3 – 4 proc. wartości kupowanego samochodu.


Następnie kalkulator poprosi o wprowadzenie nazwy stanu, z którego auto ruszy w daleką podróż do Polski. To, jak daleko leży dany stan od portu, z którego wyrusza statek do Europy, w oczywisty sposób będzie mieć wpływ na koszt całego transportu.
Alabama, Kalifornia czy Minnesota… Już po wybraniu odpowiedniej opcji pojawi się wartość kosztu transportu. W zależności od odległości może to być 350, ale i też 900 dolarów. Kupując samochód w Stanach Zjednoczonych, lepiej wybierać auta ze stanów położonych bliżej Europy, czyli na wschodnim wybrzeżu. Auta ze Stanów płyną do portu w niemieckim Bremerhaven. W zależności jednak, z jakiego amerykańskiego portu będą wypływać, cena również może nieco się różnić, ale i to potrafi ocenić kalkulator renomowanego importera samochodów z USA. Na sam koniec system informatyczny doliczy jeszcze zarobek brokera i tak finalnie można poznać cenę wymarzonego auta z USA. Warto pamiętać, że dobry salon z samochodami z USA pomoże też załatwić finansowanie na samochód z USA

Konwersja systemu z USA na EU. To też da się załatwić

To kolejny „problem” z importem aut z USA. W rzeczywistości to tylko prosta formalność, którą również sam załatwi importer samochodów ze Stanów. Każde auto trafiające z Ameryki do Europy musi przejść konwersję. Ma to oczywiście związek z różnicami w przepisach o ruchu drogowym obowiązującymi w Stanach Zjednoczonych oraz Unii Europejskiej.


Nie trzeba więc w internecie wpisywać haseł w typie „zmiana świateł USA”. Firma importująca samochody ze Stanów wyda nam kluczyki do wymarzonego auta, które będzie już dopuszczone do ruchu po europejskich, a w tym i po polskich drogach.
Samochody sprowadzane z USA muszą przejść szereg zmian warunkujących wydanie im dowodów rejestracyjnych w Polsce. Wspomniane światła na naszym kontynencie muszą świecić asymetrycznie, tak by nie oślepiać kierowców pojazdów zbliżających się z naprzeciwka. W Stanach takiego wymogu nie ma. Podobnie jest i z kierunkowskazami. Te w USA mogą świecić na czerwono, u nas zaś powinny emitować światło żółte. Mechanicy firmy importującej auta z USA będą musieli też zadbać o to, by prędkościomierz podawał wartości wyrażone w kilometrach, a nie w milach. Często się jednak zdarza, że amerykańskie auta mają wyskalowane liczniki w obu wartościach.